Warning: include() [function.include]: open_basedir restriction in effect. File(/opt/plesk/php/5.2/share/pear/page-default.tpl.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/vhosts/booster.co.il/:/tmp/) in /var/www/vhosts/booster.co.il/httpdocs/themes/booster/page.tpl.php on line 15
תמחור והמחרה | Booster
 
דף הבית
 
   
 
 
 

תמחור והמחרה



תמחור והמחרה

תמחור והמחרה הם השיטה הנהוגה לקביעת או שינוי המחירים ביחס לעלויות, יעדי רווחים, פעילויות המתחרים וערך המוצר כפי שהוא נתפס על-ידי הלקוחות.

בראייה החשבונאית הקלאסית קיימות שלוש שיטות תמחור נפוצות:

1. תמחור לפי עלות
2. תמחור לפי שוק
3. תמחור לפי מתחרים

קיימים שיקולים לכאן ולכאן באיזה שיטת תמחיור כדאי לעסק להשתמש, ולעיתים משתמשים בו זמנית במספר שיטות תמחור למוצרים שונים, בשווקים שונים, בזמנים שונים או אפילו באותו זמן- באותה חברה.
 

לדוגמא:
בתמחור לפי עלות נשתמש למשל כאשר יש יתרון  ברור להימצאותו של המוצר שלנו על המדף ובהמשך אצל הלקוח- ובדרך זו הוא חוסם את כניסתו של המוצר של המתחרים.
במצב כזה פחות מעניין אותנו הרווח, ויותר מעניין אותנו לשווק את המוצר תוך כדי כיסוי עלויות– זאת בהנחה שיש כושר ייצור קיים, ושהרווח מגיע ממקורות/מוצרים אחרים.

בתמחור לפי שוק נשתמש למשל כאשר אנו רוצים למצב מוצר לפי ערכו הנתפס  בעיני הלקוחות. לדוגמא – בושם ייתפס כלא איכותי/יוקרתי/שווה בעיני הלקוח אם יימכר במדף במחיר של 19.90 ₪.....
בתמחיר לפי מתחרים נשתמש למשל כאשר השוק פחות מונע ע"י ביקוש, ומחולק לפי רמות האיכות, השירות או היוקרה המסופקות על-ידי ספקי המוצר או השירות.

מוביל המחיר הוא מוביל השוק אשר על-פי רוב, אם כי לא תמיד, גם בעל המכירות הגבוהות ביותר באותו מגזר. מוביל השוק עושה את הצעד הראשון בקביעת המחיר, כלפי מעלה או מטה, ומתחריו נוטים ללכת בעקבותיו.
כאשר נוקטים בגישה זאת,  החברה צריכה לקבל החלטה היכן היא רוצה למצב את עצמה ביחס לשוק וכתוצאה מכך לגזור את מדיניות המחיר.
לכן, כשבאים לקבוע את מחירו של המוצר, או השירות-  יש לדעת כי עלויות המוצר קובעות את רצפת המחיר אבל אינן השיקול היחיד. התקרה ניתנת לקביעה על ידי התכונות הייחודיות שהחברה מציעה למרות שרמה זאת תושפע גם מעוצמתה של החברה ויוקרתה בשוק. מחירי המתחרים ומחירי המוצרים החלופיים מספקים נקודת ביניים שהחברה צריכה לקחת בחשבון בקביעת מחיריה.
כמובן  שיש לקחת בחשבון גם את הביקוש. גמישותו היחסית של הביקוש תשפיע על המידה בה החברה תוכל לשמור על נפח המכירות ליחידה לאחר העלאת מחיר, או יכולתה להגדיל את המכירות על-ידי הורדת מחירים.

זקוק לעזרה בתמחור מוצרייך ושירותייך פנה לבוסטר