דף הבית
 
   
 
 
 

תוכן שיווקי



 תוכן שיווקי - טקטיקה פרסומית עתיקת יומין,התגלתה בשנים האחרונות מחדש

ודאי אתם זוכרים הלפ-טופ מבית היוצר של "אפל" השייך לכוכבת סקס והעיר הגדולה, מדובר בפרסום סמוי בתכניות טלוויזיה וקולנוע .

כל מה שאיננו תשדיר מסורתי, כלומר אינו משובץ במקבצי הפרסומות, משתייך קטגורית  לתוכן השיווקי.

קטגוריית התוכן השיווקי מורכבת מחד, מאזכורים מסחריים שהותרו במסגרת כללי השידור הנהוגים במדינה -  דוגמת: מתן חסויות, הענקת פרסים או פרסומת ומאידך יצירת שיתופי פעולה והסכמים מסחריים בין חברות שמפרסמות ליוצרי תכניות, לצורך הרחבת מגוון אפשרויות הפרסום בטלוויזיה.

 מהו תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי הוא אמצעי פרסומי לא שיגרתי בו מעבירים מסרים של מותג מסויים דרך חיבור לתוכן באחד מאמצעי המדיה. לא עוד פרסום בפרסומת, אלא העברת מסרים פרסומיים בתוך תכנית הטלוויזיה, תכנית הרדיו, כתבה באינטרנט וכיו"ב. הגדולה של תוכן שיווקי היא בחיבור הצרכן לחוויה מסויימת, אנו "תופסים" אותו כשהוא צופה בתכנית בטלוויזיה למשל, במלוא תשומת הלב, ושם אנו שותלים את המסרים השיווקיים, חלקם באופן סמוי וחלקם בפרסומת גלויה בתוך התוכן עצמו.
כיצד התפתח התוכן השיווקי?
התוכן השיווקי התפתח כבר בשנות ה-50 בארצות הברית, כאשר חברות סבונים חיפשו דרך להעביר את המסרים השיווקיים שלהם בדרך ייחודית, וכך יצרו את אופרת הסבון.... לימים התוכן השיווקי התפתח בארצות הברית בסרטים ובסדרות טלוויזיה, וכיום הוא נמצא בכל מקום בעולם...
מדוע הוא תופס תאוצה בימים אלה?
כיום לצרכן יש שליטה גדולה יותר על התכנים שהוא צורך, עולם ה- VOD מתרחב ולכן הפרסומת הרגילה מאבדת מערכה, וכל מה שנמצא בתוך התוכן עצמו מתחזק ומתעצם במקביל.
אילו סוגים של תוכן שיווקי קיימים?
התוכן השיווקי בא לידי ביטוי במספר דרכים:
1.      פרודקט פלייסמנט – זהו שילוב של המוצר עצמו בתוך תכנית טלוויזיה למשל. זה יכול להיות כחלק מהתפאורה, או יכול להיות שימוש למוצר במהלך התוכן (למשל קריממר אוכל דגני בוקר בזמן שמדבר עם סינפלד).
2.      שילוב בתוכן – אנו יוצרים למותג חלק אינטגראלי בתוך התוכן: אם מדובר במגזין, אז אפשר לשלב את המותג כנושא של אייטם – למשל איך שומרים על דיאטה? ווינלייף..., או שילוב המותג בסדרה בטלוויזיה, כאשר סצנות שלמות נבנות בהתאם לערכי המותג ולמסרים שהמפרסם רוצה להעביר.
3.      יצירת תוכן מיוחד עבור לקוח – אנו יכולים לבנות תכנית ספיישל או סדרה שלמה עבור לקוח אחד. לדוגמה, בנינו תכנית ספיישל לכבוד יום העצמאות עם טירת צבי:
4.      שילוב תוכן במספר מדיות – שילוב המותג בתכנית טלוויזיה ובמקביל שילובו למשל גם בעיתונות. הפעילות במספר מדיות מחזקת ומעצימה את המסרים שהמפרסם רוצה להעביר.
5.      מוצרים פרסומיים בתוך התוכן: כאשר עולה חסות/באנר במהלך תכנית טלוויזיה, למשל "המשתתפים בתכנית זוכים בפרס מתנת...." . החסות מחוברת גם עם תוכן התכנית וגם עם מסרי המותג. בד"כ ננסה לשלב ביחד גם חסות וגם תוכן שיווקי בתוך בתכנית, ואז המוח האנושי עושה את החיבור וההפנמה בצורה אידיאלית.
 למי זה מתאים?
כל מפרסם שרוצה לעבוד על התדמית של המותג, ועל חיזוקה בקרב קהל היעד, יוכל לפנות לתוכן שיווקי. בתוכן שיווקי יש לנו יכולת להסביר יותר מאשר בפרסומת של 30 שניות, ולכן זה מתאים במיוחד למותגים עם מסרים מורכבים.
יתרונות וחסרונות?
יתרונות:
זול, נגיש, פונה לצרכן כשהוא קשוב במלוא תשומת הלב, חכם, יש יכולת להעביר כמה מסרים ולהעמיק, החיבור בין תוכן התכנית לבין תוכן המותג מעצים ומעביר המסר בדרך חוויתית.
חסרונות:
אי אפשר לצפות בדיוק איך יראה על המסך התוצאה הסופית כמו בפרסומת, יש מגבלות רגולציה שצריך להתמודד עימן על מנת להביא לתוצאה מקסימלית,
 למידע נוסף אנא צור קשר