Warning: include() [function.include]: open_basedir restriction in effect. File(/opt/plesk/php/5.2/share/pear/page-default.tpl.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/vhosts/booster.co.il/:/tmp/) in /var/www/vhosts/booster.co.il/httpdocs/themes/booster/page.tpl.php on line 15
מיתוג | Booster
 
דף הבית
 
   
 
 
 

מיתוג



 מיתוג |  Branding

צרכנים חיים בעולם בו הם נאלצים לקבל החלטות בכל דקה ודקה מידי יום ביומו  – איזה דגני בוקר לרכוש? איזה חלב? באיזה חנות? איזה מכונית לבחור? איזה בנק? מספר הברירות ומורכבותן הופך את הערכת יתרונותיה של אופציה אחת על פני האחרות לכמעט בלתי אפשרית.

חברת מיתוגמשווקים יכולים להקל על הצרכנים את תהליך הבחירה על ידי הפיכת הברירות לפשוטות יותר.  במקום להציג את המוצר כסתם עוד אופציה לבחירה, המוצר שלך יכול להתחיל למעשה ליצור ולפתח קשר עם הצרכנים.
קיום קשר עם המוצר שלך מבטיח שבפעם הבאה שהצרכן יעמוד בפני הברירה בין המוצר שלך לבין מוצר אחר, הוא יטה לכיוון המוצר שלך.  יצירת קשר כזה נקראת מיתוג Branding

BRAND- מה זה מותג ?

מותג הנו צירוף של תכונות ותועלות (פונקציונאליות ורגשיות) אשר השילוב ביניהן מתחיל ליצור ערך בעיני הצרכן.  יצירת מותג דומה מאוד לפיתוח קשר בין בני אדם.  לאחר ההיכרות הראשונית, ישנה תקופה של "למידת הצד השני" ושיתוף בערכים ובאמונות.  אם הערכים באמת משותפים לשני הצדדים, נוצר קשר.  אם לא, הם הולכים איש איש לדרכו.  במיתוג, ממש כמו ביצירת קשר בין בני אדם, קיימים שלבים.  ראשית יש להביא את המוצר לתודעת הצרכנים על מנת שיתחילו ליצור העדפה.  אם הצרכנים מגלים שלמוצר שלך ולהם ערכים משותפים הם יתחילו לבחור במוצר שלך על פני מוצרים אחרים, ולבסוף יהפכו נאמנים למוצר.  זהו היעד והגמול במיתוג.

כיצד תורם לי המיתוג בשורה התחתונה?ריקארו - יצרן כסאות לרכב וכסאוות בטיחות לילדים -מותג העשור

ישנם מרכיבים רבים אותם מביא הצרכן בחשבון כאשר הוא מחליט לרכוש מוצר מסוים – מחיר, תועלת נראית לעין, סוג האריזה.  מוצר ממותג צועד צעד אחד קדימה בכך שהוא פונה לצרכן ברמה גבוהה יותר מאשר הצגת תכונות פונקציונאליות בלבד.  לעיתים קרובות מאוד, ככל שמתחזק הקשר בין הצרכן לבין המוצר שלך, הופכות התכונות האחרות לפחות חשובות בעת הקנייה בפועל.  צרכנים כבר אינם מקבלים החלטה ליד המדף.  הם יוצאים לקניות כשהם כבר יודעים בדיוק מה בכוונתם לקנות – את המותג שלך.

מה מיתוג לא יכול לעשות?

מיתוג לא יכול לשקר.  מיתוג לא יכול להפוך מוצר רע למוצר טוב.  מיתוג לא יכול להבטיח לצרכנים הבטחות שאינו יכול לעמוד מאחוריהן.  מיתוג לוקח את הטוב ביותר (ולעיתים את הרע ביותר!) במוצר שלך ויוצר פנייה רגשית/פסיכולוגית לצרכנים, הגורמת להם הרגשה מסוימת בהקשר למוצר שלך.  אם המוצר לא יכול לתמוך במסר של המותג, הצרכנים לא ישובו לבחור במוצר שלך כיוון שאמונם נוצל לרעה.

כיצד מתחילים להפוך מוצר למותג?

מיתוג אינו מסובך כפי שהוא נתפס.  ראשית אנו בוחנים מספר ממדים:  המוצר, קהל היעד והמתחרים.  על ידי שילוב של מחקר, הכרת שוק ואינסטינקט, אנו מפתחים דרך לדבר על המוצר שלך באופן שיציג לא רק את רשימת התועלות  שבו.  ה"סיפור" הזה יהווה בסיס ללוגו של המוצר שלך, לאריזה שלו, לעלונים ולפרסום שילוו אותו – כל אותם מקומות שבהם הצרכן בא במגע עם המוצר.  הסיפור הזה, המסופר פעם אחר פעם לאורך זמן באופן עקבי וברור, הופך למותג שלך.  המותג שלך מתחיל ליצור קשר עם הצרכנים, ולבסס את נאמנותם.

בוסטר גאה להציג : גברת  ג'יובאנה בלאקסטון, מומחית בינלאומית למיתוג Branding
ג'יובאנה א. בלאקסטון, שהועסקה בשתי סוכנויות פרסום מהמובילות בניו-יורק ולאחרונה שימשה כמנהלת פרסום בחברת 'קוקה-קולה' באטלנטה, ג'ורג'יה, מביאה עמה 15 שנות ניסיון במיתוג אסטרטגי - הלכה למעשה !  

להלן חבילות מיתוג Branding לעסק :

Branding  בסיסית
- ראיון לקוחות ו"תרגילי" מיתוג
- מיפוי מתחרים ומותגים
- מצגת תמציתית ומיצוב "מותג"

 Branding  מתקדמת
- ראיון לקוחות ו"תרגילי" מיתוג
- מיפוי מתחרים
- קבוצות מיקוד
- פילוח קהלי יעד (במידת הצורך)
- מצגת מלאה ומיצוב מותג

 Branding ייחודית
- ראיון לקוחות ו"תרגילי" מיתוג
- ראיון על ידי מומחים (אנליסטים, עיתונאים, אנשים מתוך התעשייה)
- מיפוי מתחרים
- קבוצות מיקוד ו/או מחקר כמותי
- פילוח קהלי יעד (במידת הצורך)
- מצגת מלאה ומיצוב מותג

בנוסף יסופקו לכל החבילות: פיתוח לוגו/שורת תגים(tagline) /אריזה


מעוניין לשמוע יותר כיצד תהליך מיתוג BRANDING ישיג לך יותר מכירות ונכסיות
פנה אלינו לפגישה ללא כל התחיבות .

להלן מילון מונחים מעולם המיתוג :

מותג ( BRAND)

סך כל המאפיינים והמרכיבים , המוחשיים והבלתי מוחשיים, ההופכים את המותג \ מוצר ליחיד במינו מול התחרות , המוצרים המתחרים והשוק .

התחייבות למותג (Brand Engagement)

היערכותם של חברות , ארגונים, אנשים ותהליכים מאחורי המותג, כדי להבטיח כי רמת השירותים, המוצרים ואספקתם תיתן מענה הולם לציפיות המתבקשות מהמותג. 

נכסיות / ערך מותג (Brand Equity)

מהו הערך של המותג, במובן ההוליסטי והשלם, כנכס משותף עבור בעלי המותג והשוק בו המותג פעיל .

מהות / תמצית המותג (Brand Essence)

זיקוק מאפייני המותג המהותיים לקונספט רעיוני תמציתי עיקרי , ברור ושקוף

מיצוב המותג

הנישה הספציפית שבה המותג תוחם את עצמו לצורך פעילות בסביבה התחרותית.
מטרות המיצוב הינן יצירת מאפייני מיתוג נבדלים, תועלות למשתמש ולפלחי המטרה, באופן נפרד או משולב. 

מתיחת / הרחבת מותג (Brand Extension)

מוצר או שרות חדש הקשורים עם מותג קיים, אך מעניקים תועלות אחרות ו/או פונים לפלחי יעד  אחרים

מיזוג / יצירת הרמוניה של המותג (Brand Harmonization)

ביצוע סינכרוניזציה של כל מרכיבי הזהות של המותג על פני קו של מוצרים או שירותים ו/או לאורך שווקים גיאוגרפיים.  

זהות המותג (Brand Identity)

הביטוי החיצוני של המהות של מותג ארגון, מותג מוצר, מותג שרות, או  של סביבה ממותגת.

נכסי זהות המותג (Brand Identity Equities)

ערכם של גורמי זיהוי ספציפיים (כגון: שם, סמל או צבעים) עבור בעלי המותג.

חידוש / החייאת מותג (Brand Revitalization)

עריכת חידוש כללי למותג, החל במיצוב המותג, וכלה בהחייאה יצירתית של זהות המותג.
בדרך כלל מחייב הכנת תוכנית מיתוג

סביבה ממותגת (Branded Environment)

שיטת הזיהוי באמצעים גראפיים, המיושמת במרחב תלת מימדי- עיצוב חנויות , עיצוב רשתות ממותגות וכיוב'...
 

מיתוג

התהליך שבאמצעותו מפותחים הן המותג והן זהות המותג , בדר"כ באמצעות תוכנית מיתוג או תוכנית שיווק מקיפה

שילוב מותגים (Co-Brand)

שימוש בשני מותגים חזקים או יותר בהקשר להצעה רווחת. לרוב, אך לא תמיד, המותגים מקבלים דגש שווה. לדוגמה: LG + מרכזיות "יהלום" של בזק . התוצאה יהלוםLG דיגיטל .

מותג ארגון (Corporate Brand)

תבנית הארגון, כולל הפילוסופיה והתרבות שלו, כמו גם מאפייניו הפיסיים.

תדמית ארגון (Corporate Image)

יישום ה-  term image עבור סוגים מסוימים של הצעות.

חוויית לקוח

"מסע לקוח" ("customer journey") הינו אמצעי להתבונן במותג לקוח דרך עיני הצרכן הסופי. ה"מסע" יכול להיות "מסע" במובן המילולי ולהתבצע מנקודת יצירת הקשר הראשוני ואילך, או להיות מסע במובן התפיסתי יותר, בהתאם למה שהולם את הנסיבות. המטרה היא להבין את צרכיו של משתמש הקצה בממשקים שונים לאורך המסע, ולהבין מה המותג עושה כיום, או יכול לעשות בעתיד, על מנת לבנות קשר חזק יותר עם הצרכן הסופי.  

מיתוג דיגיטאלי (Digital Branding)

שימוש במדיה דיגיטאלית על מנת ליצור, לנהל, ולהחיות מחדש את הקשר שבין המותג לבין הקהל שלו.

סגנון הבית (House Style)

הרושם הכללי הנוצר והנשמר לאורך זמן באמצעות הצגה עקבית של המותג בהתאם לקווים מנחים, ובהקשר הרלוונטי.

זהות

שתי משמעויות, שתיהן תקפות: 1) סך כל המאפיינים, המוחשיים והבלתי מוחשיים, ההופכים את ההצעה לייחודית. 2) המרכיבים של זיהוי המותג (כגון: שם, סמל, וצבעים) אשר באמצעותם ההצעה ניתנת לזיהוי.

תדמית

תפיסת הסממנים הבולטים, המוחשיים והבלתי מוחשיים, המאפיינים את המותג.

מיתוג אינטראקטיבי

תהליך של פיתוח אתרי אינטרנט ומוצרים אינטראקטיביים אחרים, כולל פיתוח אסטרטגיה, תכנון מבני, ותכנון גראפי.

לוגו

המונחים "סימן", "לוגו" ו"מזהה" הינם ביטויים כלליים עבור סמל או סימן מסחרי הכולל בתוכו טקסט (word-mark).

מותג אב (Parent Brand)

מותג חזק אשר ביכולתו: 1) לעמוד לבדו על מנת לייצג מוצר או שרות עיקרי; 2) להעניק תמיכה למוצרים או לשירותים קשורים באמצעות יצירת שיתוף בזהות המותג שלו, במישרין או באמצעות הסבה.

הצהרת מיצוב

הצהרה תמציתית כתובה לגבי התפיסה הרעיונית של המיצוב, המוסרת מידע לגבי מאפייניו המהותיים של המותג ולגבי הנישה שלו.

מותג מוצר (Product Brand)

שתי משמעויות, שתיהן תקפות: 1) תבנית המוצר, כולל האסוציאציות הרגשיות והתרבותיות שלו, כמו גם מאפייניו הפיסיים. 2)  שיטת הזיהוי באמצעים גראפיים כפי שתיושם עבור מוצר או שרות יחיד, או עבור משפחה של מוצרים / שירותים.

מותג שרות

מותג המייצג שרות ספציפי או משפחה של שירותים.

מותג משנה (Sub-Brand)

מוצר או שרות שהינו בעל אישיות ושווי מותגי המפרידים אותו ממותג האב. מוצר או שרות שהינו בעל זהות מותג משלו, זהות המהווה נכס קנייני ואשר יכולה להירשם כסמל מסחרי.

סמל

"סמל" הינו סימן מופשט המיועד לצורך ייצוג המותג.

טיפוגרפיה (אמנות הדפוס)

סגנון הגופן המוגדר לצורך עשיית שימוש באמצעי תקשורת עבור המותג, זולת "חתימת" המותג הבסיסית. טיפוגרפיה הינה לעיתים תכופות גופן קיים, אך היא עשויה להיות גם גופן שעבר שינוי או גופן שתוכנן בהתאמה אישית.

זהות מילולית

שם המותג ואלמנטים מילוליים אחרים (כגון: מתאר או  "שורת מחץ") השייכים ל"חתימת" המותג.

זהות חזותית

הסמל, הצבעים, הפורמט והאלמנטים החזותיים האחרים של "חתימת" המותג.