Cgi

מודיעין עסקי



מודיעין עסקי – אסטרטגיות לקידום הארגון 

 שימוש יעיל במודיעין עסקי ומידע תחרותי ויישומו בתחום העסקים

מודיעין עסקי הוא איסוף וניתוח של מידע על השוק שבו פועל תאגיד מסוים, כבסיס לקבלת החלטות עסקיות. בפרט כולל המודיעין העסקי איסוף מידע על מוצרים ותהליכי עבודה של מתחרים וכן מציאת דפוסי התנהגות במידע שנאסף.

בעולם העסקים התחרותי , חברות וארגונים עושות כל שביכולתן כדי להשיג יתרון עסקי על מתחרים בשוק.
התחרות בין החברות מחייבת את מקבלי ההחלטות בארגון להכיר היטב את המתרחש במגזר העסקי בו הם פועלים. מודיעין עסקי העומד לרשות מנהלי הארגון בהליך קבלת ההחלטות מסייע בבניית תכנית אסטרטגית נכונה לקידום הארגון, תוך הפחתת הסיכונים שבדרך.

הכלים שאנו ממליצים להפעילם מבוססים על כלי מידענות (שירותי מידענות – Information Services ) מאחר והם מתמקדים בידע גלוי ולגיטימי. ידע זה מתמקד בדרך כלל במה שכבר אירע ופורסם הן בגלוי והן בארכיוני מידע בתשלום . בכך מקשה על יצירת יתרון תחרותי בין מתחרים העושים שימוש באותם פתרונות. עובדה זו האיצה פיתוח של מתודולוגיות כדוגמת מודיעין אנושי בעולם העסקי, העומדות בכללים אתיים מחמירים.

מודיעין עסקי מאפשר השגת מידע אודות יריבים עסקיים - הטכנולוגיות המשמשות אותם, שווקים חדשים, אסטרטגיות שיווק, פעולות מסחריות ופיתוח עתידי של מוצרים מתחרים.
השימוש במודיעין עסקי ישקף תמונת מצב של ארגונים, לקוחות ומועמדים להתקשרות.
דוח מודיעין יכלול מידע לגבי ההיסטוריה העסקית של החברה בכל הקשור לתביעות משפטיות ועמידה בהתחייבויות כספיות (היקף הפעילות העסקית בעבר ובהווה, מוסר התשלומים, המחאות חוזרות, איתור לקוחות וספקים, מידע על פשיטות רגל וכונס נכסים ובדיקת אשראי).
הדו"ח יכלול גם בדיקה וחוות דעת על מהימנות החברה, ביצועים מקצועיים שלה והמלצות.
במקביל, שימוש במודיעין הגנתי יספק מידע התרעתי למניעת אפשרות החדירה לארגון הלקוח ולאיתור גורמים שונים, לרבות עובדים, המעבירים מידע רגיש למתחרים.

השימוש במודיעין עסקי - חוקי ומקובל כל עוד שומרים על כללים אתיים מחמירים .


מודיעין תחרותי לעסקים – כי ידע תחרותי הוא כוח אסטרטגי

כיום , כחלק מאחריותם של מועצות המנהלים בארגון , המנהל הכללי ובמיוחד מנהל השיווק לשליטה והכרת התחרות בשוק בו הוא פועל,  וכפועל יוצא של דרישות לקוחותינו פיתחנו ב CGI חברת מודיעין עסקי המובילה בישראל בעלת מוניטין רב בתחומי עיסוקיה, וכן בעלת חוג לקוחות רחב - הן במגזר העסקי והן בארגונים ציבוריים ומוסדיים, מהמובילים ומהגדולים במשק הישראלי – חבילת " מודיעין תחרותי לעסקים "
 
מודיעין תחרותי לעסקים הינו תהליך איסוף, עיבוד, ניתוח והפצה של מידע אודות הסביבה החיצונית של הארגון, שמטרתו היא איתור מתחרים, שווקים, מוצרים וטכנולוגיות.

סביבת תחרות עסקית מחייבת ערנות תמידית, ועל כן המודיעין התחרותי הינו תנאי הכרחי להישרדות עסקית. ניצול המידע באורח אפקטיבי וניתוחו, מעניקים יתרון יחסי בשוק תחרותי וקשה, ושימוש מושכל במידע יקנה תשואה אפקטיבית - הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר.

תרומת המודיעין התחרותי באה לידי ביטוי בכמה אופנים:

1. שיפור תהליכי קבלת החלטות ניהוליות ופיננסיות

2. סיוע באימוץ מדיניות אסטרטגית ובגיבוש תכניות אסטרטגיות
  האם להיכנס לשוק מסוים או לצאת ממנו במועד?
  האם יש מקום להרחיב את סל המוצרים, ובאיזה כיוון?
  האם יש מקום לשיתוף פעולה או לרכישות ומיזוגים?

3. מתן מענה שוטף לבעיות טקטיות
  מחירי מכירה של המתחרים וכוונות לשינוי מחירים
  היתרונות והחסרונות של המוצרים
  בעיות בייצור, בשיווק ובהפצה אצל המתחרים

כמו כן, המודיעין התחרותי יחשוף בפניכם אינפורמציה מקצועית וממוקדת במגוון נושאים:

 מידע עסקי
 אסטרטגיות שיווקיות
 מוצרים חדשים
 מסעות פרסום
 קידום מכירות

מידע רלוונטי, בעיתוי הנכון ובפילוח העונה על הצרכים, יועיל בזיהוי איומים עסקיים, באיתור הזדמנויות, בשילוב רעיונות ניהוליים ובמניעת הפתעות בלתי צפויות בחברה ובעסק.

למידע נוסף אנא פנה אלינו ישירות לדוא"ל : info@cgi.co.il  או צלצל 03.5626002