דף הבית
 
   
 
 
 

לוגו



לוגו וסימן מסחרי Logo TM
לוגו וסימנים מסחריים

שינוי באסטרטגיה העסקית, פנייה לקהל יעד חדש, השקת מוצר \ שרות חדש... 
אלה הן פעילויות עסקיות המחייבות הופעה חדשה , פנים חדשות , שפה חדשה – לוגו , אייקון מסחרי שמזוהה עם פעילות, ערכי ומסרי החברה פנימה והחוצה .

לוגו  Logo הוא למעשה צורה גראפית, חזותית המייצגת גוף או ארגון
באמצעים חזותיים תמציתיים וקלים לזיהוי ולזכירה.
הלוגו מהווה נכס ויזואלי, תדמיתי ושיווקי ראשו במעלה- ה"פנים" שלך,
ההופעה שלך,ה- Look & Feel הכללי שלך
באמצעותו חודרת החברה והמוצר \שרות לתודעת הלקוחות שלה.

שאלות ותשובות על תכנון ועיצוב לוגו חברה ( סימן מסחרי ) :

1. תכנון ועיצוב לוגו
2. האם אני צריך לוגו
3. האם עליי לעצב לוגו
4. כמה עולה לוגו
5. מה הדרך האידיאלית לעבוד עם מעצב גרפי על לוגו

6. תכנון והערכות לבניית לוגו
7. האם יש סימנים שיש להימנע משימוש בהם
8. באיזה צבעים להשתמש
9. איך לבחור את הלוגו הטוב ביותר עבורי

10. השימוש בלוגו ( סימן מסחרי )
11. כל כמה זמן עליי לשדרג\להחליף לוגו
12. האם עליי לשמור על הלוגו כסימן מסחרי רשום
13. מה השימושים בלוגו

תשובות על תכנון ועיצוב לוגו חברה ( סימן מסחרי ) :

תכנון ועיצוב לוגו
האם אני צריך לוגו?

Logotype – (ידוע בכינוי "לוגו") הנו שם החברה או שם האות התחלתית של החברה, מועמד בצורה כזו כך שמשמש כזהות חזותית ויזואלית לחברה. יש לזכור כי יותר ממחצית מהאנשים מאבדים מידע בצורה חזותית ויזואלית בזמן ששמיעה  למשל היא איבוד משני.
זהות חזותית הינה בעלת השפעה.
צבעי קוקה קולה האדומים ולבנים מאפשרים לך לזהות את השם בקלות גם היא כתוב בקירילית.
ה"וי" של נייקי מזכיר לך את החברה גם כאשר אתה רואה אותו על מוצריה.
לוגו החברה הוא "הפנים" שלה ומה שמסמן את מקצועיותה, תדמיתה וחשיבותה.
לוגו מבדל מעניק לחברה מראה מוכר כך שמעטפות ודפים הנשלחים מהחברה מוכרים ע"י לקוחותיה.
בנוסף סגנונו ועיצובו של הלוגו מודגש, נוסטלגי, חם או עדכני מעניק לחברתך את היכולת לתקשר עם הלקוח את אופי חברתך מעבר למילים.

האם עליך ליצור את הלוגו שלך בעצמך?

עדיף שלא, שכור שירותים מקצועיים לעניין. גם אם יש לך מושג כיצד הלוגו צריך להראות, מתמחים בתחום יוכלו ליישם את הרעיון ולתרגמו ללוגו שיעמוד במבחן הזמן. לוגו שאינו מתאים מבלבל את הלקוחות ואינו יצליח לייצר את הרושם המהימן וחיובי בו הנך חפץ.

כמה עולה לוגו?

מעצבים אינם אוהבים את השאלה הזו, זה כמו לשאול כמה עולה חופשה. שכמובן תלוי אם תטוס לניו יורק בקונקורד, או תיסע לצימר בגליל.

חברות גדולות משלמות וישלמו עשרות אלפי דולרים ע"מ למצוא את הלוגו המתאים שישקף את כל ערכיהן, בצד השני ישנם סטודנטים לעיצוב שיעצבו לוגו עבור כמה עשרות דולרים.
בד"כ עליך לצפות להוציא כמה מאות דולרים  עד אלפים בודדים לעיצוב לוגו.

מהי הדרך הטובה ביותר לעבוד על לוגו עם מעצב?

ראשית, אסוף מספר דוגמאות ללוגואים שאתה אוהב ואינך אוהב.
שנית, כתוב רשימה של תכונות שהיית רוצה שייוחסו ללוגו שלך ולחברתך.
שלישית, שתף את המעצב בצבעים  החביבים עליך.
רביעית, תאר את הדרך בה תהיה מעוניין להשתמש בלוגו.
בקש לראות לפחות שלושה "כיוונים" ללוגו (סקיצות)

האם לוגואים הם קלישאות שכדאי להתרחק מהן?

בימי הביניים כאשר אנשים לא ידעו לקרוא בעלי חנויות השתמשו בסמלים ע"מ שלקוחותיהם יוכלו להבחין אם חנותם היא מבשלת בירה או חנות תבלינים. כיום יש שרידים מאותה תקופה כאשר סמלים מסוימים מקושרים למקצועות או תעשיות שונות. מאזניים למשל מסמנים  בית משפט או עריכת דין ציור גג מעל שני קירות מצביע על עיסוק בנדל"ן וכו.
מעצב מוכשר יוכל לשלב סימנים מוכרים בלוגו באופן מעודן … אך כחוק אצבע עדיף להימנע מסימנים כה מוכרים לטובת רעיונות חדשים ורעננים.

צבעי הלוגו

מכיוון שלצבעים השפעה עמוקה על הצופים. קיימת הסכמה כי צבעים כגון אדום וכתום מייצרים התרגשות, כחול מייצר נוחות ורגיעה וכו. ע"מ למצוא את הצבע המתאים עליך להחליט מהו המסר שברצונך להעביר. לדוגמא, צבעי בסיס אינם נכונים כחוק אצבע לעסק שמתומחר כיקר, ובצורה זו כסף ושחור לא יתאימו ללוגו לחברה שקהל יעדה הוא ילדים. בנוסף יש לקחת בחשבון היכן תרצה שהלוגו יופיע מעבר לכרטיסי הביקור, האם יהיה ע"ג ביגוד, ע"ג מכוניות החברה וכו.
המלצתנו היא לבחור צבעים מוכרים ולא יותר משניים שלושה ללוגו.

טיפ : יש לשים דגש על פונקציונאליות הלוגו במדיות השונות : 

1. בדפוס
2. באינטרנט
3. במצגות,
4. בשילוט
5. פקס
6. בצבע ובשחור לבן

אנו מומחים ביצירת סימנים מסחריים , לוגו ואייקונים עבור לקוחותינו בכל תקציב ...
לרשותך יעמוד מעצב גראפי בוגר אוניברסיטה לאומנות , לא בוגר קורס עיצוב בן 4 שבועות !
התוצאות מדברות , צור קשר ונראה לך מה יצרנו בשנה האחרונה