Warning: include() [function.include]: open_basedir restriction in effect. File(/opt/plesk/php/5.2/share/pear/page-default.tpl.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/vhosts/booster.co.il/:/tmp/) in /var/www/vhosts/booster.co.il/httpdocs/themes/booster/page.tpl.php on line 15
יחסי ציבור | Booster
 
דף הבית
 
   
 
 
 

יחסי ציבור



יחסי ציבור ותקשורת שיווקית PUBLIC RELATIONS

יחסי ציבור הם סוג של דו שיח ( דיאלוג ) יחסי ציבור

הלקוחות והציבור בישראל יותר מבעולם כולו ספקנים ולכן בכדי לשכנע ולמשוך את תשובת לבם במטרה לחשוף את יכולות ומוצרי החברה ( או המסר ) עלינו להשתמש בכלים מתוחכמים, בניסיון להעביר את המסר בנקודת ממשק בה הלקוח לא מתגונן וסוגר מעליו את השער ...
חברות וארגונים, הנלחמים על מקומם ובידולם בשוק המשתנה מהיום להיום נעזרים בשרותי יחסי ציבור .
המטרה העיקרית  ליצור יחסי ציבור פרו אקטיביים, מתמשכים,  המשיגים תוצאות בשטח. פעילות מכווננת מטרה :בניית קשרים חיוביים - מבחינת הלקוח - עם קהיליית התקשורת על כל ענפיה, להעלות מודעות, לשנות תפיסות, לסייע במקסום רווחים, לעזור בגיוס ובשמירה על כוח אדם איכותי, לבסס את הלקוח כמוביל שוק, להקל על כניסתו לשווקים חדשים ולחשוף בצורה החיובית והנכונה ביותר את פעילותו של הלקוח.

לעיתים פעילות יחסי ציבור הינה בעלת החזר ההשקעה המהיר ביותר !  והאפקטיבית ביותר .

מבין מגוון השירותים המועניקים במסגרת פעילות יחסי ציבור :

• יצירת חומרי רקע עיתונאיים, כולל הודעות לעיתונות, רקעים טכנולוגיים, כתבות רוחב, מאמרים מקצועיים
• טיפול בהודעות בורסאיות/פיננסיות למיניהן (גיוסים, הנפקות, דוחות רבעוניים ושנתיים וכד')
• הכנת וכתיבת מאמרים/כתבות ושיבוצן בעיתונות לסוגיה
• הכנת תיק עיתונות ארגוני (פרופיל חברה, ביוגרפיות הנהלה, דוח"ות שנתיים וכד')
• קידום סיפורי הצלחה של הלקוח
• איתור הזדמנויות חשיפה בעיתונות לסוגיה - וניצולן
• ייזום חשיפה בעיתונות לסוגיה
• ניהול יחסי ציבור ממוקדים למשיכה ולשמירה על כח אדם איכותי
• ניהול קשרי משקיעים
• מיצוב מוצרים ושירותים חדשים וחשיפתם לאמצעי התקשורת
• תכנון וניהול אירועי תקשורת
• איתור וניהול הזדמנויות שילוב במסגרת כנסים, תערוכות וימי עיון
• תמיכה שיווקית בהשתתפות בתערוכות
• ייעוץ תקשורתי אסטרטגי שוטף
• 'אימון' לקוחות לקראת מפגשים עם אמצעי התקשורת
• ליווי עיתונאים לפגישות עבודה/כנסים/תערוכות בחו"ל או בארץ

עפ"י בוסטר יעדי יחסי ציבור:

למצב את החברה כמובילה וממומחית
לבנות אמון לקוחות
לשווק מוצרים חדישים /בוגרים
מעורבות עם לקוחות החברה
לפתח שווקים חדישים/משניים
לתמוך בפרסום/התגבר על התנגדויות
“לעשות חדשות” במקום
חיזוק מוצרים

נהוג לומר: "אם יש קשרים - לא צריך פרוטקציה"
אבל ביחסי ציבור "אם יש סיפור טוב  -לא צריך קשרים ולא צריך פרוטקציה"

מהם יחסי ציבור?

יחסי ציבור, ענף כלכלי המעניק לגופים כלכליים וציבוריים שירות של תיווך בינם לבין הציבור, ומסייע להם בעיצוב יחסו של הציבור לפעולותיהם. התפתח בארה"ב בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20 והוא תולדה של ריבוי הארגונים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים ושל התפתחותם של אמצעי התקשורת להמונים.
יחסי ציבור הם אוסף של טכניקות ורעיונות להעברת מידע וליצירת תדמית טובה בקרב קהלי יעד. אחד המרכיבים העיקריים ביחסי הציבור הם קשרי העיתונות. מרכיב אפשרי נוסף הוא כינוס מסיבת עיתונאים, שבה תהיה לעיתונאים הזדמנות לשמוע מסר מורכב יותר, ולשאול שאלות הבהרה. בתחום תפקידו של איש יחסי ציבור גם להציע שירותי ערך מוסף ללקוחותיו כגון ארגון השתתפות נציגי החברה בכנסים ובתערוכות, הוצאת ביטאונים ללקוחות ולעובדים, עריכת אירועים, טיפוח קשרי קהילה, הענקת חסויות ועוד.
יחסי ציבור הוא מקצוע שמטרתו ליצור באמצעות מידע ושכנוע יחס אוהד ותמיכה לגוף שאתה מייצג. יחסי ציבור הוא מקצוע המעריך, מודד ומפרש את העמדות הקיימות של קהלי המטרה והציבורים בהם אנו מעוניינים. הוא גם מדע או מקצוע המסייע למנהלים ולהנהלות להגדיר לעצמם מטרות אשר יגבירו את אהדת הציבור לארגון, למדיניותו ומטרותיו וכתוצאה מכך גם למוצריו ולשירותיו.
אל תנסו את זה בבית !
מי שיודע להפעיל תחום זה בחכמה יוכל להשיג הישגים יפים מאוד בעלויות נמוכות יחסית לשיטות הפרסום המקובלות. ניתן להשתמש בעיתונות מקומית או ארצית, בערוצי טלוויזיה מקומיים או בתכניות אירוח בערוצים הכלליים. מה שחשוב במקרים אלו הוא למצוא את הכתבים הנכונים ולעניין אותם בצורה הטובה ביותר  שניתן כדי לעורר את סקרנות הכתב ולגרום לו ליצור כתבה על העסק שלך. אבל כמו בכל דבר זמן שווה כסף והזמן שלך, בייחוד כבעל עסק קטן. אז עסוק בתחומי ההתמחות של העסק שלך והשאר את עבודת יחסי הציבור למומחים